Wednesday, March 25, 2009

Japan got GOLD!!!

Did you watch the final game of World Baseball Classic?

I watched it on my mobile TV (one-seg), because I had a meeting with an agent. I could watch bottom of 9th, but I missed the most important scene because I had had to get on a train to move. When I turned on mobile TV, the game had already finished, and I could watch only the ceremony. However, I was really glad to know that Japan got Gold.

Unfortunately, Korea lost Gold but their spirit to get Gold was really great.
That was the final game.

By the way, my challenge for the next job has been going on.
I have finished 4 meetings with agents in these 2 days. I feel something is almost coming close to me. In fact, I got more than 10 job offers from some agents. This is only the start, but there are possibilities to get new job.

Now I'm reading a book about Jiro Shirasu in order to aspire myself.
Maybe some of readers would know him.
He became famous because he was the only person who didn't obey Douglas MacArthur.

I think that if he would still alive, he could give us many tips to get rid of this economical crisis.
If you want to know the reason, please read his book.
But unfortunately, there is not any books about him written in English...

This is the book which I'm reading now.


I don't have any appointment until this Friday, so I'll read his books all days...


ワールド・ベースボール・クラシック見ましたか?

僕はエージェントとの面談があったので、携帯のワンセグで見ました。9回の裏までは見ることができたんですが、電車での移動が重なって、一番大事なところを見逃してしまいました。ワンセグのチャンネルを合わせて見たら、試合は終わっていて、表彰式が行われてました。(ワンセグの画面は小さいのでメダルの色が何色かわからなかった...)とは言え、優勝したのは嬉しかったです。

韓国チームは金メダルは取れませんでしたが、彼らの金メダルを取ろうとする精神力の強さは素晴らしかったですね。
あれでこそ決勝戦ですね。

話題は変わって、転職活動は続いております。
この2日間で4社のエージェントとの面談を終わらせました。何かが動き出しているような気がしています。その証拠に、10件を超える案件をもらってます。これは単なるスタートかもしれませんが、そこには新しい仕事に出会える可能性があります。

またまた話は変わりますが、今僕は自己啓発的な感じで、白洲次郎の本を読んでいます。
このブログを読んでくださっている方の中にはご存じの方もいるかと思います。
彼は、ダグラス・マッカーサーの言いなりにならなかった唯一の人物として有名になりました。

本を読んでいて思うんですが、今彼が健在だったら、この経済危機を切り抜けるヒントを見いだしてくれるのではないかと思います。
もし彼についてお知りになりたい方がいらっしゃいましたら、彼の本を読んでください。
残念ながら、英語で書かれたものは一冊もありませんが...

今僕が読んでるのはこれです。


金曜日まで何の約束もないので、彼の本を読むことになると思います。

では、また。

No comments: