Saturday, April 18, 2009

Finished 1st exam

I finished the 1st examination of an international life insurance company today.

I had participated in the explanatory meeting of this company last Saturday, and had gotten a phone call, which had noticed me that I had passed the resume selection, from this company this Wednesday. The person who had called me had told me contents of the 1st examination: They would practice a group discussion and an aptitude test.

When I had participated in the explanatory meeting, there were over 100 examinees. And today, there were only 50 examinees. That is to say, the half of examinees were rejected by the explanatory meeting.

Well... I should write how the 1st examination was.

I felt that there were not significant differences among examinees in the group discussion. But the aptitude test was difficult, and I felt that at least half of examinees would be rejected by this test: I would be the one of them.

The result will be noticed by 2 ways.
If I will pass the 1st examination, I will get a phone call from the company.
And if I won't pass the 1st examination, I will receive an email or a postal letter from them.

Maybe I will receive an email or a postal letter...

Um, I should look for many other job opportunities.


今日、外資系生保の一次選考が終わりました。

先週の土曜日に説明会に参加し、今週の水曜日に書類選考に通過した旨の電話連絡を受けました。電話口の方が一次選考の内容を伝えてくれました。グループ・ディスカッションと適性試験が実施されるとのことでした。

説明会に参加した時には、100名を超える受験者がいたのですが、今日の一次選考に来ていたのは50名程度でした。つまり書類選考だけで受験者の半分がふるい落とされたということになります。

さて... 試験のことを書いた方が良いですよね...

グループ・ディスカッションに関しては受験者間の差は殆どなかったのではないかと感じました。で、適性試験は難しかったです。この適性試験で受験者の半分がふるい落とされるのではないかと感じています。僕も含めて。

結果は2通りの方法で連絡されます。
通過者は、電話連絡を受けるとのことです。
不合格者は、メール又は郵便で手紙を受け取るとのことです。

恐らく僕は後者の方になると思います。

あ〜。また沢山の求人情報を集めた方が良さそうです。

No comments: