Wednesday, October 1, 2008

I got one!

I had been struggling with my recruiting activities for about 3 months, and today, I got an unofficial decision/offer from an ad agency.

Most of my activities had been moderated by my some recruiting agents, however, the company which I got an unofficial decision/offer and me had met by internet based resume scouting system.

The company is not a big one, but strongly agreed with their policy. That is to say, "their clients are pharmaceutical companies, however, their final clients are patients.". Not only CEO, but also those employees all toward for patients. I was strongly moved this policy.

Today, I went to their office for taking the 2nd interview. But there were no interviews as an exam.
CEO directly offered me 3 conditions.
1st one was I will be an account executive at their headquarter in Tokyo, and also responsible for supporting activities of their will-be-launched office in Osaka in sales area.
2nd one was he wanted to me to become their member as soon as possible; if possible he wanted me to come to their office from next week.
3rd one was my annual salary.

So now, I got all conditions and informations for this position, and I have to answer whether good or not to CEO by this Friday. I wanted to say "Yes" at that time, but I still have some on-going opportunities. So I couldn't decide at that time.

In my heart now, I think that my decision has been made. That is to say, I will answer "Yes" to CEO.

And I will have to take a lot of contacts with my recruiting agents yesterday in order to stop there research and recommendation for other companies. This will take about a day...

Anyway, I'm relieved now.

If you feel this blog is "COOL!"
Please click the banner below.
にほんブログ村 英語ブログへ

ここ3ヶ月もの間、転職活動にかけずり回ってきましたが、今日、とある広告代理店から内定をもらいました。

僕の転職活動の殆どは人材紹介会社を通じての活動でしたが、この会社とはインターネットに公開した経歴書を通じての出会いでした。

会社は大きくないのですが、この会社の理念に強く共感しました。それは、「顧客は製薬会社でも、最終的なお客様は患者さんである。」というものです。代表だけでなく、従業員の皆さんが同じ方向を向いて働いているんです。それで、僕はこの理念に強く共感を覚えました。

今日は2次面接を受けに行ったのですが、試験としての面接はありませんでした。
代表が3つの条件を率直に投げかけてきました。
1つ目は、本社である東京で企画営業として活動することに加えて、立ち上げられる予定の大阪での仕事に関しても、営業面でサポートをして欲しいと言うこと。
2つ目は、すぐにでも社員になって欲しいと言うこと。可能であれば来週からでも来て欲しいと言われました。
3つ目は、年俸についてでした。

さて、全ての条件と情報が目の前に提示された状態になりました。で、金曜日までに代表にお返事をしなければなりません。「はい。OKです。」とその場で言いたかったのですが、まだ現在進行中の案件がいくつかあります。それで「はい。」とお返事できませんでした。

今の心の中ですが、もう自分自身の決意は決まっています。代表に「はい。」と言うつもりです。

そして、明日は沢山の紹介会社に連絡を取って、求人案件の検索と推薦活動の中止を要請しなければなりません。恐らく丸一日かかるのではないかと思います。

何はともあれ、ホッとしています。

良かったらクリックお願いします。
にほんブログ村 英語ブログへ

No comments: