Wednesday, February 20, 2008

Finished the final exam

I went to the second and final pitch of the meeting exam of applied company today.
Three executives, including an American President, were attended in this meeting exam. I had been afraid of English conversation with the President, but he could understand most of Japanese conversation, so the meeting exam was held in both languages.

It seemed that the client service manager had decided to hire me. So this exam became a place of meeting with the President, and of confirming my decision of joining this company.

And the result was...

"Spring has come."

The employment was decided!

After the exam, I was confirmed my will of joining the company by the client service manager, and I told him my decision of joining. And my joining was confirmed.

I will start my new job from next Tuesday, February 26.

The employment terms sheet was already made out with content that my joining day would be the next Tuesday. I confirmed conditions including annual salary, and signed it.

Um...
I really feel relieved.

By the way, I had retired former company two weeks ago, and my new job was confirmed today. It took only two weeks for changing job. I can't believe it! But this is true!

I have one week rest until the start of new job.
I will take enough rest, and prepare for a good start.



今日、二次面接に行ってきました。
アメリカ人の社長さんを含めて3名の幹部との面接でした。恐れていた英語ですが、ある程度日本語を理解できる社長さんだったので、英語と日本語での面接となりました。

営業部門の幹部は採用を決めていて、今回の面接は実際に社長と顔を合わせて、最終的に入社の意思を確認するというスタイルのものでした。

で、結果はと言いますと...
「サクラサク」
採用決定でした!

営業部門長から最終意思の確認をされ、僕からは入社の意思を伝え、無事に入社が決まりました。

来週の火曜日から勤務を開始します。

雇用条件確認書はすでに来週の火曜日から勤務する内容で作成されていて、年収等の条件を確認して、サインしてきました。

いや〜...
ホッとしました。

それにしても、前の会社を辞めてから2週間で次の仕事が確定するとは、自分でも信じられない早さでビックリしてます。こんなことってあるんですねぇ...

勤務開始までの1週間、ちょっとリフレッシュして、良いスタートを切れるように準備したいと思います。

No comments: