Friday, May 1, 2009

I finished 2nd exam

I finished the 2nd examination for the position of the manager of the branch office of the international life insurance company today.

The 2nd exam was a face to face interview with 2 examiners.
They had prepared tons of questions for me, and the interview progressed by the order of their questionnaire sheets. It took about an hour.

There were some difficult questions for me, but I thought that I had could answer/reply reasonable answers for at least half of questions. Most of the question were based on my past sales style and ideas for increasing revenue.

As usual, the result will be reported by two ways.
If I passed the exam, I will get a phone call from the company.
If I did not passed it, I will get an email or postal letter from the company.

I don't know how they felt my answers, feelings, and passion, but I did all of my best.
So maybe God knows.

今日、外資系生保の支部長候補(営業管理職)の二次選考が終了しました。

試験は、面接官2名との対面式の面接試験でした。
面接官たちは山のような質問を準備しており、試験は、その準備されていた質問事項に沿って進行されました。試験時間は約1時間でした。

難しい質問もありましたが、少なくとも半分の質問に対しては真っ当な回答ができたように思いました。
質問内容の殆どは、僕の過去の営業スタイルや売上拡大の為の工夫などでした。

例によりまして、結果は2つの方法で報告されます。
もし合格していれば、僕は電話連絡を受けることになります。
もし不合格であれば、僕はメールか郵送の手紙を受け取ることになります。

面接官たちが僕の回答や、感情、そして熱意をどのように受け取ったかはわかりませんが、最善は尽くしました。
神のみぞ知るです。

No comments: